fredag den 3. januar 2014

Farverigt tørklæde

Garn: Paris fra Drops (80 meter/50 g)
Nål: 5,0


Hækl 259 lm.
Hækl 1 stgm i 4. lm fra nålen, 1 stgm i hver af de næste 4 lm.
*4 lm, spring 4 lm over og lav 1 stgm i hver af de næste 5 lm.*
Gentag fra * til * rækken ud.
Uden frynser på, blev dette til 130 cm.

Når en række er lavet, hækles den næste lange luftmaskerække.
og "flettes" ind mellem 1. række. 
(Husk at skifte mellem rækkerne, med hvilken der 
skal være øverst, så du får den rette effekt.)
Derefter hækles der igen 1 stgm i 4. lm fra nålen, 
1 stgm i hver af de næste 4 lm.
*4 lm, spring 4 lm over og lav 1 stgm i hver af de næste 5 lm.*
Gentag fra * til * rækken ud.


Til sidst laves frynserne.
Klip af så de er lidt mere end dobbelt så lange som du gerne vil have dem.


Buk på midten.


Sæt dem igennem yderste maske.


Træk enden gennem løkken.


Og stram til.


Færdigt tørklæde.


6 kommentarer:

  1. Skønt mange mange tak det må afprøves... Mon ikke det kan laves rundt til et rør

    SvarSlet
  2. Det er godt nok flot. Det må helt sikkert prøves! Gad vide om jeg kan lave en anden form for afslutning, når nu jeg ikke er så vild med frynser ... ?!?
    Anywho, har linket til dit indlæg under min 'fane' DIY på bloggen. Så kan mine faste læsere og andet godt folk også blive inspireret!

    SvarSlet
  3. Er heller ikke selv til frynser... :) Det er jeg sikker på at du kan Liv.
    Og Trine, har du fået det til at lykkes?

    SvarSlet
  4. Super sjov ide :-)
    Den kommer helt sikkert også på min to-do liste :-)
    Jeg har lagt billede samt linket til et fine tørklæde på min blog under fanen inspiration :-)

    SvarSlet
  5. Flotte farver - det må prøves

    SvarSlet